سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوزه سوم در کودکان درصد ابتلا آنها به سینوزیت را افزایش می‌دهد


سلامت نیوز : یک متخصص اطفال گفت: کودکانی که لوزه سوم در آنها بزرگ شده چاره‌ای جز باز کردن مداوم دهان برای تنفس ندارند؛ این مسئله موجب انسداد بینی شده و موجب خارج نشدن ترشحات می‌شود که درصد ابتلا این دسته از کودکان به سینوزیت را افزایش می‌دهد.


 در همه کودکان لوزه سوم وجود دارد اما در بعضی از کودکان ممکن است بزرگ شود و همین امر منجر به بسته شدن حفره بینی از عقب حفره می‌شود.
 از آنجایی که لوزه سوم منجر به باز ماندن دهان کودک می‌شود، خشک شدن دهان، از خواب پریدن یا انسداد کامل بینی را برای کودک به وجود می‌آورد؛ در این شرایط برای درمان چاره‌ای جز عمل برای کودک وجود نخواهد داشت. 

با بیان اینکه کودکانی که لوزه سوم در آنها بزرگ شده چاره‌ای جز باز کردن مداوم دهان برای تنفس ندارند، افزود: این مسئله موجب انسداد بینی شده و از طرفی مانع از خارج شدن ترشحات می‌شود از این رو درصد ابتلا این دسته از کودکان به سینوزیت را افزایش می‌دهد.

خورخور کردن، باز ماندن دهان هنگام خواب، کسل شدن را از عوارض لوزه سوم در کودکان دانست و افزود: برای پیشگیری ازاین مسائل بهتر است با توجه به نظر پزشک اقدامات جراحی برای کودک انجام شود.






تاریخ : دوشنبه 90/6/21 | 10:58 صبح | نویسنده : عابد اسماعیل زاده | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.