سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوزه سوم در کودکان درصد ابتلا آنها به سینوزیت را افزایش می‌دهد


سلامت نیوز : یک متخصص اطفال گفت: کودکانی که لوزه سوم در آنها بزرگ شده چاره‌ای جز باز کردن مداوم دهان برای تنفس ندارند؛ این مسئله موجب انسداد بینی شده و موجب خارج نشدن ترشحات می‌شود که درصد ابتلا این دسته از کودکان به سینوزیت را افزایش می‌دهد.


 در همه کودکان لوزه سوم وجود دارد اما در بعضی از کودکان ممکن است بزرگ شود و همین امر منجر به بسته شدن حفره بینی از عقب حفره می‌شود.
 از آنجایی که لوزه سوم منجر به باز ماندن دهان کودک می‌شود، خشک شدن دهان، از خواب پریدن یا انسداد کامل بینی را برای کودک به وجود می‌آورد؛ در این شرایط برای درمان چاره‌ای جز عمل برای کودک وجود نخواهد داشت. 

با بیان اینکه کودکانی که لوزه سوم در آنها بزرگ شده چاره‌ای جز باز کردن مداوم دهان برای تنفس ندارند، افزود: این مسئله موجب انسداد بینی شده و از طرفی مانع از خارج شدن ترشحات می‌شود از این رو درصد ابتلا این دسته از کودکان به سینوزیت را افزایش می‌دهد.

خورخور کردن، باز ماندن دهان هنگام خواب، کسل شدن را از عوارض لوزه سوم در کودکان دانست و افزود: برای پیشگیری ازاین مسائل بهتر است با توجه به نظر پزشک اقدامات جراحی برای کودک انجام شود.






تاریخ : دوشنبه 90/6/21 | 10:58 صبح | نویسنده : عابد اسماعیل زاده | نظرات ()
روش جدید و بدون جراحی درمان سینوزیت حاد، ابداع شد
پزشکان موفق به ابداع روشی جدید و بدون نیاز به جراحی برای درمان بیماری سینوزیت شدید یا مزمن شده‌اند.

به گفته آنها این تکنیک «سینوپلاستی با بالن» نام دارد که در ان یک بادکنک در ناحیه بیمار بینی باد می‌شود ودر نتیجه مسیر بسته شده، پاکسازی می‌شود.
این تکنیک ظاهرا به بهبود بسیاری از بیماران کمک کرده است.
روش معمول درمان سینوزیت حاد یا مزمن باز کردن مسیر بینی با جراحی به منظور رسیدن به منطقه مسدود شده و سپس برداشتن مخاط است.
پزشکان می‌گویند؛ این روش هم دردناک است و هم در برخی از موارد حین دسترسی به نقطه مورد نظر ممکن است استخوانها بشکند و احتیاج به درمان بلندمدت وجود داشته باشد.
بیماری سینوزیت در واقع التهاب سینوسها است. سینوس‌ها حفره‌هایی در اطراف مسیر بینی هستند. وقتی مخاط بینی و حلق شروع به جمع شدن در حفره سینوسی می‌کند، بیماری تشدید می‌شود و مسیر جریان هوا مسدود می‌گردد.
با جمع شدن مخاط در سینوس تنفس برای بیمار مشکل می‌شود و از آنجا که هیچ خروجی برای تخلیه مخاط وجود ندارد به تدریج به سمت پایین و حلق حرکت می‌کند. در این وضعیت، فرد در معرض ابتلا به عفونتهای ویروسی یا باکتریایی قرار می‌گیرد.
در واقع تماس با گرد وغبار می‌تواند شرایط را برای بیمار سخت‌تر و وخیم‌تر کند.
با این تکنیک جدید، این موانع مخاطی را می‌توان به راحتی و بدون جراحی برداشت و بیمار می‌تواند در همان روز درمان شده و به خانه بازگردد چون نیازی به بستری شدن ندارد.





تاریخ : دوشنبه 90/6/21 | 10:54 صبح | نویسنده : عابد اسماعیل زاده | نظرات ()

علایم، دانستنیها و راههای درمان بیماری سینوزیت

علایم، دانستنیها و راههای درمان بیماری سینوزیت
سینوزیت مزمن چه علایمی دارد؟
در سینوزیت مزمن شدت علایم کم تر است و معمولاً درد یا تب وجود ندارد. از علایم سینوزیت مزمن، گرفتگی بینی و ترشحات مداوم از بینی و پشت گلو است . ممکن است کاهش حس چشایی و بویایی همراه با بوی بد دهان نیز وجود داشته باشد. سرفه های مزمن و تغییرات رفتاری در کودکان نیز گاهی از سینوزیت مزمن ناشی می شود.

آیا سینوزیت همیشه با سردرد همراه است؟
خیر، در بسیاری از موارد سینوزیت مزمن، سردرد وجود ندارد و در بسیاری از سردردها نیز اثری از سینوزیت دیده نمی شود.
معمولاً افراد هر نوع سر دردی را به سینوزیت نسبت می دهند و چون برای خوب شدن آنچه که به تصورشان سینوزیت است ، آنتی بیوتیک های زیادی مصرف می کنند و نتیجه ای نمی گیرند، این تفکر نادرست بر ایشان مستولی می شود که سینوزیت درمان شدنی نیست. در معاینه دقیق این دسته از بیماران مشخص می شود که سردردشان با سینوزیت هیچ ارتباطی ندارد، یعنی در واقع آنان به سینوزیت دچار نیستند و مشکل شان از علل دیگری ناشی می شود . به طور کلی سردرد، علامتی شایع برای بسیاری از اختلالات جسمی و عصبی است و در رسیدن به تشخیص سردرد باید همه علل را در نظر گرفت. گاهی اوقات منشأ برخی از سردردها را باید در بینی و سینوس جست و جو کرد، اما این به مفهوم سینوزیت چرکی نیست . برای نمونه ، بعضی افراد ( به علل مختلف ) دچار آلرژی بینی یا تورم مخاط بینی هستند و در مواقعی که ورم بینی افزایش یابد، منافذ سینوس ها بسته شده و ممکن است ایجاد درد کند، بی آنکه هیچ عفونتی در کار باشد . برخی افراد به محض مواجهه با باد سرد یا هوای خشک، دچار سردرد می شوند. در این افراد ممکن است تورم پدیدار شده در بینی ، به طور موقت و زودگذر موجب شود که ساختمان های مختلف داخل بینی با هم تماس پیدا کنند و درد ایجاد شود. این دردها نیز نشانه سینوزیت نیست. توصیه ساده برای کسانی که به این قبیل دردها دچار می شوند، این است که موقع درد، به جای قرص مسکن ، تنها از بخور ساده استفاده کنند. ساده ترین روش انجام این کار ، آن است که یک ظرف آب جوش را پس از برداشتن از روی منبع حرارتی در مقابل خود قرار دهند، پارچه ای روی سر خود بکشند، آن گاه هوای اشباع از رطوبت را استنشاق کنند. این عمل به باز شدن منافذ سینوس ها و روان شدن ترشحات کمک می کند.

آیا وجود ترشحات پشت گلو نشانه سینوزیت است؟
خیر، در بیشتر افرادی که تنها مشکل شان ترشحات پشت گلو است ، سینوزیت مطرح نیست. به طور کلی طی 24 ساعت ، پوشش سینوس ها و داخل بینی مقادیر زیادی مایع ترشح می کند. این مایع هم رطوبت مجاری تنفسی را تامین می کند و هم عمل تصفیه ذرات و مبارزه با میکروب ها را عهده دار است.
این مایع به طور دایم در جریان است، حدود هر 15 دقیقه تعویض و پس از خروج از سینوس ها ، از سوراخ های پشتی بینی به فضای پشت گلو وارد می شود . سپس بی آنکه متوجه شویم ، به سوی معده جاری می شود . این جریان ، پدیده ای طبیعی است و گواه بیماری خاصی نیست. ممکن است عوامل مختلفی سبب شود که این مایع بیش از حد غلیظ و چسبناک شده و به راحتی این مسیر را طی نکند. در این صورت ممکن است فرد آزرده و مجبور شود که پی در پی آن را از گلویش خارج کند، یا به اصطلاح گلویش را صاف کند. عواملی همچون خشکی و آلودگی هوا نیز می توانند این حالت را پدید آورند. گرچه ممکن است یکی از علایم سینوزیت، ترشحات زیاد و چرکی پشت گلو باشد، باید دقت داشت که هر ترشحی را به حساب ترشح چرکی نگذاشت . همان طور که در مورد تاثیرات محیطی اشاره شد، ممکن است عوامل غیر عفونی مانند آلرژی نیز موجب ازدیاد این ترشحات شوند.
هر چند هم این ترشحات غلیظ باشند، رنگ سفید یا شفاف آنها احتمال وجود عفونت باکتریایی را کم می کند، حتی زرد یا تیره شدن رنگ ترشحات نیز می تواند بدون وجود عفونت دیده شود. بنابراین بهتر است که بیماران ، در صورت مشاهده ترشحات پشت گلو، پیش از استفاده غیر ضروری از آنتی بیوتیک های مختلف ، به پزشک متخصص مراجعه کنند، تا با معاینه دقیق داخل بینی و پشت گلو، علت اصلی آن مشخص شود.






تاریخ : دوشنبه 90/6/21 | 10:53 صبح | نویسنده : عابد اسماعیل زاده | نظرات ()
صفحه اصلی |        
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.